مدیرعامل شرکت ملی پست:

راه‌اندازی سرویس خرید و فروش اینترنتی با کشورهای همسایه در دستور کار پست

مدیرعامل شرکت ملی پست انجام تجارت الکترونیکی فرامرزی با کشورهای منطقه را از اهداف این شرکت برشمرد و گفت: اکنون سرویس تجارت الکترونیک فرامرزی با روسیه با همکاری یک سکوی اینترنتی در بازه زمانی ۷۲ ساعت در حال آزمایش است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر راه‌اندازی سرویس خرید و فروش اینترنتی با کشورهای همسایه در دستور کار پست

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، به شرح اقداماتی که این مجموعه برای توسعه تجارت الکترونیک فرامرزی انجام داده یا در دست انجام است، پرداخت.

وی ابتدا جزئیات سفر به ونزوئلا و کوبا را تشریح کرد و گفت: «این سفر با شعار "دیپلماسی فناوری" انجام شد. این اتفاقات از یک سال قبل در دست پیگیری بود که ماه گذشته به نتیجه رسید. هدف اصلی از این سفر توسعه تعاملات بین الملل و افزایش تبادل مرسولات در حوزه تجارت الکترونیک بود. از طرف دیگر صادرات خدمات فنی مهندسی و دانش فنی و تجهیزات تخصصی حوزه صنعت پست توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی را به عنوان یک هدف جدی دنبال می‌کنیم.»

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: «در ونزوئلا و کوبا موضوع استفاده از ظرفیت شبکه ارتباطات پستی جهانی برای توسعه ارتباطات میان دو کشور مطرح شد که چهار محور اصلی دارد که ایجاد ظرفیت برای تجارت الکترونیکی دوطرفه و استفاده از ظرفیت کشور کوبا برای توزیع مرسولات پستی از طریق کشورهای حوزه کارائیب و آمریکای جنوبی از جمله آن است.»

احمدی تاکید کرد: «موضوع دیگر دانش فنی بود؛ ایران به دلیل دارا بودن زیرساخت‌های مهم مانند ماهیت کدپستی و جی‌نف به عنوان یکی از کشورهای دارای دانش در این زمینه است که یک ظرفیت خوب برای صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه پستی است. دو محور بعدی بحث تمبرهای پستی و توسعه خدمات پستی میان دو کشور است. در تلاش هستیم برگزاری رویدادهای مشترک تمبر را پیگیری کرده تا تفاهم‌نامه‌ای که در آن‌جا به امضا رسیده است را به مرحله اجرا در بیاوریم.»

گسترش روابط پستی میان ایران و کشورهای دیگر

مدیرعامل شرکت ملی پست، درباره اینکه تعامل با کشورهای دیگر برای توسعه همکاری‌های پستی در چه مرحله‌ای است، گفت: «کشورهایی که توسعه روابط پستی با آن‌ها را مدنظر داریم، دارای تراکم جمعیت زیاد میان دو کشور و نزدیکی‌های فرهنگی هستند. همچنین وجود زیرساخت حمل‌ونقلی شرکت‌های همسایه ظرفیت خوبی در حوزه تجارت الکترونیک فرامرزی ایجاد می‌کند.»

احمدی افزود: «در همین راستا دوماه است که همکاری آزمایشی ایران با کشور روسیه در حوزه پستی شکل گرفته و در حال انجام آن هستیم. پس از آن تعامل با کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، افغانستان و ارمنستان را به عنوان کشورهای هدف دنبال خواهیم کرد.»

وی با بیان اینکه در کشور ترکیه نیز اقداماتی را آغاز کردیم که از طریق مرز زمینی سرویس تجارت الکترونیک را گسترش دهیم، گفت: «روزانه حجم قابل توجهی مبادلات از جنس مرسولات پستی بین کشور ترکیه انجام می‌شود که قسمتی به شکل قانونی و از مسیر رسمی و بخش دیگر از مسیر غیرسیستماتیک و مسافری است.»

وی ادامه داد: «برای ساماندهی این بخش و اینکه یک شبکه پستی برای تجارت فراهم باشد، باید سازمان گمرک و نهادهای ذیربط میان دو کشور فعال شوند. در کنار آن برای تعریف سطح کیفی خدمات نیاز به توافق بین پست دو کشور و ایجاد یک سیستم قانونی داریم که به لحاظ قیمت، نرخ‌ها را بهینه و اقتصادی کرده و نظام کنترلی ایجاد کنیم که به شکل سیستمی چه کالاهایی وارد و چه کالاهایی خارج می‌شوند.»

تجارت الکترونیکی در کشور دو طرفه می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه هدف ما این است که تجارت الکترونیکی را در تمام کشورها به شکل دو طرفه انجام بدهیم، گفت: «همکاری وزارت صمت و وزارت اقتصاد در راستای تسهیل‌گری در این بخش بسیار حائز اهمیت است.»

وی خاطرنشان کرد: «در جلساتی که با پست کشور امارات داشتیم با توجه به آنکه بالغ بر ۵۰۰ هزار ایرانی در امارات زندگی می‌کنند و ریشه‌های فرهنگی زیادی داریم، حتی این امکان وجود دارد که نان پخت روز را به سفره شب آن‌ها برسانیم. امیدواریم به زودی تعاملات در حوزه راه‌اندازی سرویس‌های تجارت الکترونیک بین‌المللی به نتیجه برسد.»


افزایش اگاهی مشتریان باعث افزایش کیفیت خدمات می‌شود

وی درباره رشد مرسولات تجارت الکترونیکی در داخل کشور افزود: «بعد از شیوع کرونا، تجارت الکترونیک و خرید آنلاین با زندگی مردم عجین شد و پس از آن نیز توسعه یافت. روند رشد تجارت الکترونیکی دو تا سه برابر بیشتر از رشد دیگر مرسولات حوزه پستی کشور بوده است.»

مدیرعامل شرکت ملی پست تصریح کرد: «باید این واقعیت را بپذیریم که مشتری تجارت الکترونیکی را توسعه می‌دهد و تاثیر خواست و نیاز مشتری از دیگر عوامل بیشتر است. هر قدر آگاهی مشتریان این حوزه بیشتر شود اپراتورها مجبور می‌شوند کیفیت خدمات را بالا ببرند.»

احمدی خاطرنشان کرد: «به واسطه رشد ترافیک مرسولات از تجهیزات مکانیزه جدید و ابزارهای هوشمندسازی استفاده می‌کنیم. در تهران این روند در حال انجام است، برای چهار استان دیگر نیز برای پیاده‌سازی دستگاه‌های سورتینگ هوشمند برنامه‌ریزی کنیم.»

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

پایگاه خبری گفتگوی خبری صنایع معدنی

گفتگوی خبری صنایع معدنی

پایگاه رسمی اخبار معادن و مواد معدنی

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

رسانه تخصصی نهضت ملی مسکن

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلا

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

پایگاه خبری گفتمان فارس

پایگاه خبری گفتمان فارس

با مدیریت خبری عباس ستایش گو

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها