دانشگاه سئوی ایران بررسی کرد؛

تکنیک‌های هوشمند برای یافتن مخاطبین در اینستاگرام؛ از بارگذاری شماره‌ها تا پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده

پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام فقط یک گزینه در تنظیمات این اپلیکیشن نیست؛ در پشت‌صحنه‌ی ماجرا تکنیک‌هایی نهفته است که احتمالا آن‌ها را نمی‌دانید.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر تکنیک‌های هوشمند برای یافتن مخاطبین در اینستاگرام؛ از بارگذاری شماره‌ها تا پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده

به گزارش خبر دانشگاه سئوی ایران، تصور کنید به‌تازگی وارد اینستاگرام شده‌اید یا می‌خواهید دایره‌ی ارتباطاتتان گسترده‌تر شود؛ اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید و این سؤال در ذهنتان شکل می‌گیرد که مخاطبین اینستاگرام در ورژن جدید کجاست. پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام مثل بازکردن دری به روی دنیایی از آشنایی‌های جدید، دوستان قدیمی و حتی فرصت‌های شغلی است.

بهترین روش‌ پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام

اینستاگرام دنیای گسترده‌ای از ارتباطات، فرصت‌ها و تعاملات جدید است؛ اما بدون مخاطبین، حتی بهترین پروفایل‌ها هم در سکوت فرو می‌روند.

چه فایده‌ای دارد اگر محتوای فوق‌العاده‌ای تولید کنید اما کسی آن را نبیند؟ پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام کلید شکستن این سکوت و برقراری ارتباط با دوستان، همکاران و مشتریان بالقوه است.

حالا که می‌دانیم چرا پیدا کردن مخاطب در اینستاگرام اهمیت دارد، این سؤال پیش می‌آید که چگونه مخاطبین را در اینستا پیدا کنیم؟ برای پاسخ به سؤال مذکور، در ادامه چند روش کاربردی و ساده را معرفی خواهیم کرد:

برای پیدا کردن مخاطب در اینستاگرام با شماره تلفن، براساس مراحل زیر پیش بروید:

  • وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید و روی سه خط افقی (☰) در گوشه‌ی سمت راست بالا بزنید.
  • روی گزینه‌ی Accounts Center (مرکز حساب‌ها) بزنید و به صفحه‌ی بعد بروید.
  • در صفحه‌ی جدید روی گزینه‌ی Your information and permissions (اطلاعات و مجوزهای شما) کلیک کنید.
  • حالا روی Upload contacts (بارگذاری مخاطبین) بزنید.
  • گزینه‌ی Connect contacts (اتصال مخاطبین) را فعال کنید تا اینستاگرام لیست مخاطبین شما را بررسی کند.
  • اینستاگرام بعد از فعال‌کردن این گزینه، افرادی را که شماره‌ی آن‌ها را در گوشی ذخیره دارید؛ اما هنوز آن‌ها را فالو نکرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌دهد.

یافتن مخاطبین در اینستاگرام فارسی با استفاده از پیشنهادهای اینستاگرام (Suggested for You)

قابلیت Suggested for You یا همان «پیشنهاد‌شده برای شما» یکی از ابزارهای هوشمند اینستاگرام برای کمک به کاربران خود در پیداکردن مخاطبین جدید و مرتبط است. این بخش با تحلیل رفتار شما در اینستاگرام، سلیقه‌تان را حدس می‌زند و افرادی را پیشنهاد می‌دهد که شاید بشناسید یا به آن‌ها علاقه‌مند باشید.

اینستاگرام با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، کاربران دیگر را بر اساس معیارهای زیر به شما پیشنهاد می‌دهد:

دوستان مشترک: وقتی شما و فرد دیگری، یک یا چند دوست مشترک داشته باشید.

مخاطبین گوشی: اگر قبلاً گزینه‌ی آپلود مخاطبین را فعال کرده باشید، اینستاگرام افرادی از لیست مخاطبینتان را به شما پیشنهاد می‌دهد.

علایق مشترک: اگر شما و فرد دیگری به پست‌های مشابهی واکنش نشان داده‌اید (مثلاً لایک، ذخیره یا کامنت گذاشته‌اید)، اینستاگرام آن فرد را به شما پیشنهاد می‌دهد تا او را فالو کنید.

پروفایل‌هایی که اخیراً دیده‌اید: اگر وارد پروفایل فردی شده‌اید، اینستاگرام ممکن است افرادی با ارتباط نزدیک به او را به شما پیشنهاد دهد.

حساب‌های جدید: اگر یک کاربر جدید در اینستاگرام ثبت‌نام کرده باشد و مخاطبین مشترکی داشته باشید، در لیست پیشنهادهای شما قرار می‌گیرد.

حالا که با این روش پیدا کردن مخاطبین گوشی در اینستاگرام آشنا شدید، حتماً می‌پرسید چطور به بخش Suggested for You دسترسی پیدا کنیم؟ دسترسی به این بخش، بسیار ساده است و شما می‌تونید با یکی از روش‌های زیر به آن دسترسی پیدا کنید:

هنگام فالوکردن یک شخص: وقتی شخصی را فالو می‌کنید، بلافاصله پایین اطلاعات پروفایل آن شخص، لیستی با عنوان پیشنهادشده برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید افراد پیشنهادی را هم دنبال کنید؛ البته پیشنهادهای اینستاگرام در مورد افرادی که قبلاً آن‌ها را فالو کرده‌اید هم صدق می‌کند. فقط کافی است وارد پروفایل یکی از دوستان خود شوید و روی آیکونی که در تصویر زیر با فلش به آن اشاره کرده‌ایم، بزنید تا اینستاگرام لیستی از کاربران را به شما پیشنهاد دهد.

در صفحه اصلی (Home): گاهی اوقات هنگام اسکرول‌کردن در صفحه اصلی اینستاگرام‌تان، بین پست‌ها بخشی به نام Suggested for You برایتان نمایش داده می‌شود.

در قسمت نوار جستجو یا اکسپلور: با واردشدن به اکسپلور و جست‌وجوی یک پروفایل یا موضوع خاص، اینستاگرام معمولاً چند اکانت مرتبط را هم به شما معرفی می‌کند.

اگر می‌خواهید اینستاگرام پیشنهادهای دقیق‌تری به شما ارائه دهد، چند اکانت مرتبط با حوزه‌ی مورد علاقه‌تان را فالو کنید و با محتوای مورد نظرتان بیشتر تعامل داشته باشید (مثل لایک، کامنت، ذخیره‌سازی).

پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام تنها یک قابلیت معمولی نیست؛ بلکه ابزاری مؤثر برای توسعه‌ی ارتباطات، افزایش تعامل و تأثیرگذارترکردن حضور فردی یا تجاری در این پلتفرم است. با استفاده از روش‌هایی مثل اتصال مخاطبین، پیشنهادهای هوشمند و جست‌وجو در بخش اکسپلور، می‌توانید مسیر ارتباط با افراد جدید را هموارتر کنید و به اهدافی که برای حضورتان در این پلتفرم تعیین کرده‌اید، دست پیدا کنید.

شما معمولاً از کدام روش برای پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام اندروید یا آی‌او‌اس استفاده می‌کنید؟ تاکنون به اهمیت این موضوع توجه کرده بودید؟ حتماً نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

پایگاه آموزشی احمد باقری

پایگاه آموزشی احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

پایگاه خبری گفتمان فارس

پایگاه خبری گفتمان فارس

با مدیریت خبری عباس ستایش گو

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

پایگاه اطلاع رسانی معدن پیشرو

پایگاه اطلاع رسانی معدن پیشرو

پایگاه رسمی اخبار معادن و صنایع معدنی

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

رسانه تخصصی نهضت ملی مسکن

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی اعتلای نهادهای مردمی

پایگاه اطلاع رسانی اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها