نخستین رسانه کاربرمحور و سئومحور در ایران

کد مطلب: 452826

دوشنبه 4 مرداد 1400 08:09

یادداشتی از سمیه ملک

از حرف تا عمل؛ از تولید به مصرف

به گزارش خبر، سمیه ملک مشاور سلامت و نت‌ورکر در یادداشتی ارسالی به پایگاه خبری گزارش خبردر خصوص ایجاد مشاغل جدید و علاقه‌ی روزافزون مردم به داشتن مشاغل خانگی گفته است؛

کرونا و پاندمی جهانی آن، باعث شد میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست بدهند و یا خانه‌نشین شوند. از سوی دیگر میل به داشتن مشاغل خانگی در دنیا افزایش یافته است. مردم سراسر دنیا به تدریج به اهمیت این نکته پی بردند که بهتر است صاحب کسب‌وکار خود باشند.
فقط وقتی که صاحب کسب‌وکار خودتان باشید، موارد زیر را تحت کنترل خواهید داشت:

این‌که کجا کار کنید؟

این‌که با چه کسی کار کنید؟

این‌که چطور کار کنید؟

و این‌که درآمدتان چقدر باشد؟

وقتی قرار است کسب‌وکار خودتان را داشته باشید، طبیعتاً احساس لذت توأم با استرس خواهید داشت. چرا؟ چون با این کار باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. به تعبیر روان‌شناسان باید از «حاشیه امن» خود بیرون بیایید.

در زندگی جدید دیگر کارمند نیستید تا بنا باشد هر روز ساعت 8 صبح در محل کار حاضر باشید، به امور محول شده رسیدگی کنید و در نهایت با اتمام ساعت کاری، میزتان را رها کنید و به خانه برگردید.

حالا ممکن است لازم باشد، صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید، با مسائل غیرقابل پیش‌بینی مواجه شوید، مسئولیت‌های جدید داشته باشید و شاید بیشتر از قبل حتی تا پاسی از شب مشغول رسیدگی به امور کاری باشید.

این تفاوت فرضی بین دو موقعیت، فاصله گرفتن از همان حاشیه امنی است که اغلب افراد حاضر به پذیرش آن نیستند.

کار کمتر، مسئولیت کمتر، درآمد ثابت ماهانه و احتمالا بیمه! اگر این تمام آن چیزی است که شما از زندگی می‌خواهید، باید به شما تبریک بگوییم چرا که به خوشبختی رسیده‌اید و سقف خوشبختی شما در دسترس است.

اما اگر به دنبال استقلال مالی واقعی، زمان در اختیار، همکاران دلخواه و ... هستید، روش بالا جواب نمی‌دهد.

امروزه «نت‌ورک مارکتینگ» ترکیب آشنایی برای شما است. یک شغل خانگی با درآمدی مطلوب و مزایایی فوق‌العاده!

جان کلنچ، نویسنده و نت‌ورکر معروف دنیا، نت‎ورک مارکتینگ را بزرگترین فرصت در طول تاریخ دنیا می‌داند. به زعم او نت‌ورک مارکتینگ موج آینده دنیا است.

بازاریابی شبکه‌ای نوعی از تجارت است که در آن مصرف‌کنندگان یک شرکت تولیدکننده می‌توانند توزیع‌کننده محصولاتی باشند که خود مصرف می کنند و با انعقاد قرارداد با شرکت تولید‌کننده و معرفی و فروش محصولات به اطرافیان خود، درآمد قابل توجهی کسب کنند. این در حالی است که شخص با معرفی این تجارت به اطرافیان خود و معرفی آن‌ها به شرکت، می‌تواند گروه فروش خود را شکل دهد و طبق پلن‌های درآمدزایی شرکت درصدهای مشخصی از قیمت کالاهای فروخته شده در گروه فروش خود را به عنوان پورسانت و پاداش دریافت کند.

از حرف تا عمل؛ از تولید به مصرف

هدف اصلی و در واقع فلسفه وجودی تجارت نت‌ورک مارکتینگ، حذف واسطه‌ها در سیستم توزیع سنتی کالا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. در شیوه توزیع سنتی کالا، محصول پس از تولید، برای رسیدن به دست مصرف کننده نهایی، بارها توسط واسطه‌ها دست به دست می‌شود و در نهایت قیمت محصول طی این مسیر به چندین برابر قیمت واقعی خود می‌رسد.

در بازاریابی شبکه‌ای با حذف واسطه‌ها، محصول به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد و سود حاصل از این عملیات، صرف تولید محصولاتی باکیفیت‌تر می‌شود، همچنین توزیع‌کننده نیز از این سود، به درآمد می‌رسد.

چرا دولت‌ها از بازاریابی شبکه‌ای حمایت می‌کنند؟

تا به حال فکر کرده‌اید که فروش مستقیم یا همان فروش به شیوه‌ی بازاریابی شبکه‌ای چه فوایدی برای اقتصاد کشور به همراه دارد؟ و چرا امروزه دولت‌ها از این کسب‌وکار حمایت می‌کنند؟
این دلایل را با دقت مطالعه کنید، چرا که هر یک دلیل محکمی برای برتری بازاریابی شبکه‌ای بر سایر روش‌های توزیع و کسب درآمد است:

چرا بازاریابی شبکه‌ای تجارتی موفق است؟

بازاریابی شبکه‌ای به دلیل مزایای فوق‌العاده‌ای که در مقایسه با تجارت سنتی دارد، از میزان موفقیت بسیار بالایی برخوردار است، چون: